LUCAS (Evo.Res.Con.Edu) project

Σχετικά με το έργο

Η εξελικτική Θεωρία αποτελεί το πλαίσιο αναφοράς όλων των Βιοεπιστημών. Οι έννοιες της φυσικής επιλογής, της προσαρμογής, της ποικιλότητας, του κοινού προγόνου βρίσκουν επίσης εφαρμογή σε πολλά πεδία πέραν της Βιολογίας, που συμπεριλαμβάνουν και τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές Επιστήμες. Οι έννοιες και οι προεκτάσεις της εξελικτικής Θεωρίας δεν διδάσκονται σήμερα με συστηματικό τρόπο στη Μέση Εκπαίδευση, ούτε και σε Τμήματα ελληνικών ΑΕΙ με συναφές αντικείμενο (όπως Ιατρικής). Λόγω αυτής της έλλειψης, το ευρύ κοινό αλλά και οι νέοι επιστήμονες είναι συχνά ευάλωτοι σε ανακρίβειες και ψευδοεπιστημονικές απόψεις ή αυθαίρετες ερμηνείες εννοιών της εξέλιξης που οδηγούν σε ανορθολογικές πρακτικές με επικίνδυνες συνέπειες. Στόχος μας στο προτεινόμενο Έργο είναι να συμβάλλουμε στον σχεδιασμό μιας στρατηγικής για τη διάχυση των εννοιών της εξέλιξης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με επιστημονικά ορθό αλλά και διαδραστικό τρόπο, και με σύγχρονα εργαλεία μάθησης. Για τον σκοπό αυτόν, θα δημιουργήσουμε τον Κόμβο Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης LUCAS στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Βιοεπιστημών του Ερευνητικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Θα αναπτύξουμε εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιώντας τις έννοιες της εξέλιξης ως επιστημονικό υπόβαθρο για την προσέγγιση σημαντικών και επίκαιρων θεμάτων που αφορούν (1) την σύγχρονη βιοϊατρική έρευνα, (2) την πολυπολιτισμικότητα, (3) το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, (4) την υγεία. Το υλικό θα συγκεντρωθεί στον Κόμβο και θα αξιολογηθεί πιλοτικά σε σχολεία, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διαπολιτισμικά, δεύτερης ευκαιρίας, πρότυπα, και σε διάφορα Τμήματα του Πανεπιστημίου. Το εκπαιδευτικό υλικό έχει σχεδιαστεί ώστε να προσαρμόζεται ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης των ομάδων- στόχων εκπαιδευομένων και οι μεθοδολογίες που θα εφαρμοστούν περιλαμβάνουν δράσεις σε ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης και ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα.

Αντίκτυπος του έργου

Loading ...